maanantai 3. syyskuuta 2012

Varaslähtö kesäkuntoon?

Nyt kun kesä on virallisesti ohi, voidaan lähteä tavoittelemaan tulevaksi vuodeksi kesäkuntoa!
Toki, yleensä kesäkuntoon päätetään haluta joskus joulun jälkeen, viimeistään siinä huhti-toukokuussa. Itse ajattelin olla reipas ja aloittaa jo nyt, niin saan rauhassa ratketa välillä herkuttelemaan :-D No ei, jos nyt olisi tällä kertaa vaikka 'talvikunnossa'.

Yleensä spämmäilen tänne blogiin muutenkin paljon YouTubesta löydettyjä juttuja, niin ajattelin kerrankin tehdä sen muka hyödyllisesti ja kasata yhteen liikuttavia videoita (LOL. Ei ihme, ettei minulla ole lukijoita...) :D

Eli, saanko esitellä: parhaimmat edes-jännästi-hieman-liikuntaan-innostavat-tahi-opastavat videot! 
(Nämä ovat siis sellaisia videoita, joita itse olen enemmän tai vähemmän ottanut käyttöön osaksi epämääräistä liikuntarutiiniani.)


THE SMASHING TOP 4:


1. 8 Min Abs - Level 2


Tämä nyt ei ole mikään yllätys :-D Koko 8 min abs -ohjelma on hyvä, ja tasot ovat sopivan haastavia. Omaa etenemistä on myös helppo seurata. Level 2 on jotenkin noista kaikista paras. Olen edelleen sitä mieltä, että level 3 ja siitä eteenpäin ei sovi minulle, sillä jalkojen lihakset väsyy ennen kuin vatsalihakset :'D


2. Yoga for Weight Loss


Balettiaikojen jälkeen olen jättänyt venyttelyn melkein kokonaan pois, mistä niska ja selkä jaksavat tietenkin aina muistutella. Kesällä yritin opetella taas venyttelemään ja siinä samalla eksyin tutkiskelemaan joogaan liittyviä juttuja :D Kerrankin olen jaksanut aloittaa yksinkertaisista ja helpoista asioista, enkä ole (vielä) särkenyt itseäni! Itse video on mielestäni loistava, liikkeet eivät ole liian haastavia ja venyttävät kivasti paikkoja. Bonuksena olen huomannut omituista kiinteytymimstä etenkin takareisissä... Ja olen melkein varma, että olen venynyt pari senttiä :D Nuo liikkeet ennättää aivan hyvin tehdä aamulla tai illalla (tai jopa molempina), ja jälkeenpäin on mukavan energinen, mutta kuitenkin rentoutunut olo.


3. Body Rock TV - Killer 550 Rep Workout


Tuon videon motivaationaalinen arvo itsessään on jo ihan huikea :-D Kuka muka ei tahoisi itselleen tuollaisia vatsalihaksia? Mutta nuo liikkeet toki ylipäätään... Kannattaa kokeilla :D Hiki virtaa ja muistaa vielä seuraavanakin päivänä tehneensä jotain. Liikkeet ovat siltäkin kannalta hyviä, että lähes jokaista voi helpottaa, mikäli oma kunto ei vielä salli tekemistä täydellä teholla. Niin, ja kun peliin otetaan mukaan ajastin, päästään jo ihan uusiin ulottuvuuksiin. Itse kirjailen aikoja välillä muistiin, jotta jälkeenpäin voi seurata, onko minkäänlaista kehitystä tapahtunut.


4. Team M&M Gymlog - Pakara-special


:-D Tämän muistan linkittäneeni tänne joskus aiemminkin, mutta siitä on luultavasti jo niin pitkä aika, ettei ainakaan minua haittaa. Ja kyllähän tuon videon jaksaa katsoa vaikka kuinka monta kertaa, Nyyssölä on vaan niin lutunen :'DD Mutta joo. Tuossa on kasassa paljon loistavia liikkeitä, jotka kivasti kykenee toteuttamaan vähän kuppaisemmallakin salilla (nimimerkillä kokemusta kuppaisemmista saleista omaava).


//Yhhh... Luulin, että minulla olisi ollut enemmänkin kaikkia videoita tallella, mutta YouTubessa oli kato käynyt, ja arkistoista oli poistunut useampikin video :D Näin hienosti tehdään taustatyötä ennen kuin aletaan tehdä postausta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti